Τα Ελληνικά hoaxes γράφονται από ψεκασμένους εθνικόφρονες: επιβεβαιώνεται

του Άκη Γαβριηλίδη

 

Κάποιος άγνωστός μου κοινοποίησε εχθές στο λογαριασμό που διατηρεί η ομάδα «Ελληνικά hoaxes» στο facebook το σύνδεσμο από το πρόσφατο σημείωμά μου, με το οποίο κατηγορούσα την ομάδα για σοβαρή παραβίαση δεοντολογίας σε σχέση με την κάλυψη του αντικομμουνιστικού συνεδρίου στο Τάλλινν.

Κάτω από τη δημοσίευση, ακολούθησε σύντομα μετά σχόλιο με την υπογραφή των υπευθύνων της ομάδας και με το εξής περιεχόμενο:

Untitled

 

Ο σύνδεσμος, όπως μπορεί να διαπιστώσει κανείς, οδηγεί σε μία συνέντευξη που είχα δώσει τον Ιανουάριο του 14 στη Νόβα Ζόρα, ένα περιοδικό που εκδίδουν Έλληνες πολίτες μακεδονικής εθνοτικής καταγωγής στη Βόρεια Ελλάδα.

Η υποτιθέμενη αυτή «απάντηση» όχι μόνο δεν δίνει την παραμικρή λύση στο υπάρχον πρόβλημα, αλλά δημιουργεί και ένα καινούριο.

Όπως είναι προφανές, η συνέντευξη δεν έχει την παραμικρή σχέση με το επίδικο ζήτημα, και ξεθάβεται σήμερα μόνο και μόνο για να λειτουργήσει ως ηθικό στίγμα. Οι Ελληνικά hoaxes δεν διατυπώνουν καμία ουσιαστική ή μορφική ένσταση για όσα λέγονται εκεί· η ίδια η πράξη της συνέντευξης προσκομίζεται ως στοιχείο που από μόνο του απαξιώνει τον «δράστη» και του στερεί το δικαίωμα να κατηγορεί άλλους για παραβίαση δεοντολογίας. Διότι προφανώς, κατά τους συντάκτες, παραβιάζει η ίδια κάποια δεοντολογία.

Ποια είναι αυτή η δεοντολογία;

Είναι φυσικά η δεοντολογία της μεταξικής-εμφυλιοπολεμικής εθνικοφροσύνης. Μια δεοντολογία αποικιοκρατική-ρατσιστική, μια λογική ιεράρχησης και φίμωσης: the subaltern cannot speak. Οι «ψευδομακεδόνες» και όσοι συναγελάζονται μαζί τους δεν έχουν δικαίωμα λόγου στον δημόσιο χώρο.

Ακόμη ένα δείγμα, για όποιον αμφέβαλλε, ότι άμα ξύσεις λίγο έναν οπαδό της «αριστείας», του «ευρωπαϊσμού» και του εκσυγχρονισμού βρίσκεις από κάτω έναν ΚΥΠατζή.

Και όχι μόνο αυτό: βρίσκεις επιπλέον έναν χυδαίο λαϊκιστή που δίνει μεγαλόστομες υποσχέσεις και μετά δεν τις τηρεί.

Πράγματι, μέχρι αυτή τη στιγμή, εξ όσων μπορώ να δω, οι Ελληνικά hoaxes δεν έχουν τυπώσει, ούτε κρεμάσει πουθενά στον τοίχο τους ούτε μια γραμμή από τη συνέντευξη, όπως είχαν «απειλήσει».

11 comments
  1. Σπύρος Α. said:

    Γεια σας κύριε Γαβριηλίδη, αναφέρετε στο κείμενο σας » Έλληνες πολίτες μακεδονικής εθνοτικής καταγωγής στη Βόρεια Ελλάδα.» Δηλαδή οι υπόλοιποι Έλληνες της Μακεδονίας, δεν έχουν μακεδονική καταγωγή; Εκτός με τον όρο «εθνοτικός» εννοείτε το «έθνος» των Μακεδόνων του Μέγα Αλεξάνδρου, γιατί δεν υπάρχει κάπου στον κόσμο μία ενιαία «εθνοτική» Μακεδονία. Γιατί Μακεδονία πιάνει και η Βουλγαρία και η Αλβανία και η Ελλάδα και η Δημοκρατία της Μακεδονίας και το σχόλιο σας «μπερδεύει» λίγο τις έννοιες.

    • Α.Γ. said:

      Με το «μακεδονικής εθνοτικής καταγωγής» αποδίδω την έκφραση ethnic Macedonian.
      Οι Έλληνες δεν έχουν μακεδονική εθνοτική καταγωγή. Έχουν ελληνική.

      • Σπύρος Α. said:

        Και ποιος έχει Μακεδονική εθνοτική καταγωγή δηλαδή; Το κρατικό μόρφωμα της δεκαετίας του 1990; Ο όρος είναι αρκετά πονηρός και δεν προσβάλλει μόνο τους Έλληνες αλλά όλους τους κατοίκους που ζούνε στα όρια της «γεωγραφικής Μακεδονίας». Ο καθένας μπορεί να προσδιορίζεται όπως θέλει και όταν είσαι Έλληνας, Αλβανός ή οτιδήποτε άλλο, μπορείς να πεις κάλλιστα πως είσαι και Μακεδόνας. Οι όροι «εθνοτικοί» κι άλλες τέτοιες σαχλαμάρες ταιριάζουν μόνο σε εποχές που οι σβάστικα και οι μελανοί χιτώνες ήτανε στη μόδα.

  2. Σπύρος Α. said:

    η σβάστικα*

    • Α.Γ. said:

      Θα σας συνιστούσα να είστε πιο φειδωλός σε χαρακτηρισμούς.
      Ο όρος «εθνοτικός» είναι εδώ και καιρό καθιερωμένος όρος της ανθρωπολογίας και των κοινωνικών επιστημών και χρησιμοποιείται ευρύτατα ακόμα και σε τρέχον καθημερινό επίπεδο. Φαντάζομαι θα έχετε υπόψη σας την μουσική έθνικ. Η οποία φυσικά δεν έχει καμία σχέση με σβάστικες ή με μελανούς χιτώνες.
      Αντίθετα, μελανούς χιτώνες φορούσαν αυτοί που κατέστειλαν τη μακεδονική γλώσσα.

      • Σπύρος Α. said:

        Συγγνώμη δεν ακούω έθνικ. Μακεδονική γλώσσα; Εννοείται την αρχαιοελληνική διάλεκτο των Μακεδόνων; ή το Σερβικό ιδίωμα που ομιλείται στην ΠΔΓΜ; Η ανθρωπολογία εν γένει κινείται σε πολύ λεπτά νήματα, για αυτό και δεν θα την χρησιμοποιούσα και ως δικαιολογία για τις απόψεις μου. Να θυμίσω πως η ανθρωπολογία ήταν και το υπέρτατο ρατσιστικό όπλο των Γερμανών του μεσοπολέμου.

  3. Α.Γ. said:

    Ποσώς με ενδιαφέρει τι ακούτε και τι θα χρησιμοποιούσατε.
    Το αν σας πονάει ο κάλος δεν είναι επιχείρημα με βάση το οποίο μπορεί να γίνει μια συζήτηση. Αφορά μόνο εσάς.
    Το ότι ο όρος «εθνοτικός» είναι ευρύτατα παραδεκτός είναι κάτι που ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει με μία απλή έρευνα στο Google ή σε μια οποιαδήποτε εγκυκλοπαίδεια ή λεξικό. Εάν πάλι κάποιος νομίζει ότι αυτός κινείται σε χοντρά νήματα, ας μας πει ποια νομίζει ότι είναι αυτά για να τα συζητήσουμε.
    Τα περί … υπέρτατων ρατσιστικών όπλων (!) είναι άρες μάρες κουκουνάρες.
    Δεν υπήρξε ποτέ κανένα «υπέρτατο ρατσιστικό όπλο».

  4. Α.Γ. said:

    Η λέξη «εννοείτε» γράφεται με ε.
    Με «μακεδονική γλώσσα» εννοώ αυτό που εννοούν όλοι όταν χρησιμοποιούν αυτόν τον όρο, αρχίζοντας από την Πηνελόπη Δέλτα και καταλήγοντας στο Google Translate.
    Πρόκειται γα τη γλώσσα που μιλούν οι εθνοτικά μακεδόνες. Είναι σλαβική, όχι σερβική.

  5. Σπύρος Α. said:

    Συγγνώμη για το ορθογραφικό αλλά γράφω από κινητό και η λέξη βγήκε αυτόματα. Και πάλι η Πηνελόπη Δέλτα ήταν μία συγγραφέας και το Google Translate δεν είναι γλωσσολόγος. Μια χαρά υπέρτατο ρατσιστικό όπλο ήταν, όταν μέσω της ανθρωπολογίας υποβαθμίζεις Εβραίους , Πολωνούς κτλ. Το ίδιο βλέπω κι εδώ, ένα κράτος 20 ετών, που μιλάει ακριβώς την ίδια διάλεκτο με τους Σέρβους (και με μικρές επιρροές από Βουλγαρία) ξαφνικά ομιλεί την Μακεδονική γλώσσα, τόσο αυτό, όσο και οι «μειονότητες» του που βρίσκονται στον Ελλαδικό χώρο. Εάν συμφωνούσαμε πως οι όροι είναι απλά όροι για να κάνουμε συζήτηση και δεν χρησιμοποιούνται για απώτερους σκοπούς, τότε απλά κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας.

    • Α.Γ. said:

      Εσείς είστε γλωσσολόγος;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: