Ανάλυση λόγου,Γλώσσα,Πολιτική

Μπαμπινιώτης: εκπαιδευτικός ή/ και μπάτσος;

του Άκη Γαβριηλίδη

 

Σήμερα, ο ­εθνικός τους γλωσσολόγος έκανε γνωστό ότι αποφασίζει και διατάσσει τα εξής:

«Περιήλθε εις γνώση μου ανακοίνωση αποφοίτων των Αρσακείων, η οποία δημοσιεύτηκε στον διαδικτυακό τόπο «in.gr». Έχω ήδη συγκαλέσει ΔΣ της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, για αύριο, Παρασκευή 26 Φεβρουαριου 2021.

Η εισήγησή μου στο ΔΣ θα ειναι σαφής και κατηγορηματική: Θα υποβάλουμε αυθημερόν στην Εισαγγελία Αθηνών αίτημα να κληθούν ένας προς έναν οι 285 υπογράφοντες, των οποίων τα ονόματα, όπως δηλώνεται, είναι στη διάθεση της ιστοσελίδας «in.gr» και να συγκεκριμενοποιήσουν όσα δηλώνουν ότι γνωρίζουν, ώστε να ερευνηθούν εις βάθος μία προς μία οι καταγγελίες τους.

Η Φιλεκπαιδευτικη Εταιρεία θα συνδράμει τις μόνες αρμόδιες αρχές σε ό,τι τής ζητηθεί και θα είναι αρωγός στο έργο της Eισαγγελίας, όταν και εάν οι αόριστες και γενικόλογες αναφορές της επιστολής λάβουν την μορφή συγκεκριμένων και επωνύμων καταγγελιών.

Η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία θα πράξει -αυτονοήτως- ό, τι θα έπραττε εξαρχής, εφόσον κάποιος από τους νυν υπογράφοντες τής είχε γνωστοποιήσει -οποτεδήποτε- οιοδήποτε συγκεκριμένο πραγματικό περιστατικό.

Καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης

 

Πρόεδρος του Δ.Σ. της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας».

Βρίσκω την ανακοίνωση αυτή πραγματικά άθλια.

Θα ήταν καλύτερα για όλους, και πάνω απ’ όλα για τον ίδιο, να το βούλωνε.

Αυτός που μιλάει μέσα από το κείμενο αυτό δεν είναι εκπαιδευτικός. Η ιδιότητα αυτή δεν φαίνεται πουθενά. Είναι μπάτσος. (Οι κακές γλώσσες λένε ότι δεν έχει και μεγάλη διαφορά). Μπάτσος, αφενός, και έμπορας αφετέρου.

Τα παδιά, νεαρούς ενήλικες τώρα, για την εκπαίδευση των οποίων ήταν και ο ίδιος υπεύθυνος επί δεκαετίες, τα βλέπει ως εχθρούς, ως δυνάμει συκοφάντες, παρανόμους προς καταδίωξη οι οποίοι πρέπει να κληθούν στην εισαγγελία «ένας προς έναν» (!), να μην ξεφύγει κανείς, και να δώσουν λόγο ώστε να μη χαλάνε την εικόνα του μαγαζιού μας και χάσουμε τους πελάτες. Διότι η κλήση αυτή προς λογο-δοσία προφανώς έχει ως στόχο να φιμωθεί αυτός ο λόγος, και όχι βέβαια να του δοθεί χώρος να αναπνεύσει, να ακουστεί, να αναπτυχθεί περαιτέρω και να εξειδικευθεί.

Το σωματείο του οποίου προΐσταται ο Μπαμπινιώτης φέρει τον τίτλο Φιλοεκπαιδευτική Εταιρεία. Στην ανακοίνωση αυτή όμως έχει εξαφανιστεί τελείως οποιαδήποτε μέριμνα για την εκπαίδευση, και μιλάνε μόνο οι μπίζνες. Πουθενά δεν απασχολεί τον κ. πρόεδρο του ΔΣ το τι ένιωσαν, και νιώθουν ακόμα, οι άνθρωποι αυτοί. Δεν τους καλεί να μιλήσουν επειδή νοιάζεται να τους ακούσει, να τους παρηγορήσει, να τους προσφέρει στήριξη. Ακριβώς αντίθετα: τους καλεί για να τους κάνει να ντραπούν, για να τους τρομοκρατήσει, για να ομολογήσουν ότι όλα αυτά τα κάνουν για άλλους, ύποπτους σκοπούς, όπως προκλητικά ισχυρίζεται ο άνθρωπος ο οποίος πιθανόν να κρύβεται πίσω από αυτές τις κακοποιήσεις –ορισμένες τουλάχιστον-, τον οποίο μέχρι πρόσφατα αβαντάριζε με κάθε τρόπο ο Μπαμπινιώτης αλλά σήμερα κάνει ότι δεν τον ξέρει. Ήδη ο τίτλος της ανακοίνωσης είναι ενδεικτικός: τον λόγο των 285 πρώην μαθητών τον ταξινομεί ως «καταγγελίες εναντίον των Αρσακείων» (!), μη αφήνοντας αμφιβολίες για το πού κείνται οι νομιμοφροσύνες και η αφοσίωσή του. Πρώτος, και μόνος, στόχος του είναι να προστατευθούν τα Αρσάκεια. Οι αρσακειάδες ας πάνε να πνιγούν, δεν νοιαζόμαστε γι’ αυτούς. Ή μάλλον νοιαζόμαστε να τους τσακίσουμε. Η Εταιρεία θα συνδράμει «τις μόνες αρμόδιες αρχές σε ό,τι τής ζητηθεί και θα είναι αρωγός στο έργο της Eισαγγελίας». Όσες και όσους αναφέρεται ότι κακοποιήθηκαν, ούτε της περνάει από το μυαλό να τους συνδράμει και να τους είναι αρωγός, ούτε αυτοβούλως ούτε και αν της ζητηθεί. Αυτό έλειπε.

Φαίνεται λοιπόν ότι τα προσκυνήματα στη γλώσσα είναι επιλεκτικά. Σε προσκυνώ, γλώσσα, αλλά μόνο όταν μπορώ να σε κόψω και να σε ράψω κατά πώς με βολεύει εμένα· μόνο όταν με γλείφεις. Όταν αρχίζεις να λες πράγματα που προτιμώ να ξεχάσω, σε λογοκρίνω. Σε κόβω. Όπως προσπαθώ να κάνω τόσα χρόνια –χωρίς επιτυχία- με την άλλη κομμένη γλώσσα.

Η γλώσσα κόκκαλα δεν έχει. Άμα λυθεί όμως, τσακίζει διαφόρους, καμιά φορά εκείνους που δεν θα το περιμέναμε –ή θα το περίμεναν οι ίδιοι.
Μέχρι τώρα ο Μπαμπινιώτης είχε οικοδομήσει τη φήμη του στη γλώσσα με τη στενή έννοια, στις συμβουλές του για το πώς πρέπει να μιλάμε. Θα είναι εξόχως ειρωνικό –αλλά και ταιριαστό, αν το καλοσκεφτεί κανείς- να την χάσει ακριβώς μόλις κάποιοι πρώην μαθητές του άρχισαν να μιλάνε, να λύνεται η γλώσσα τους.

 

Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΛΙΓΝΑΔΗ ΦΕΡΝΕΙ ΤΟ ΧΑΟΣ!! Να απομακρυνθεί ο Μπαμπινιώτης από τη  Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία

 

Συμπλήρωση εκ των υστέρων (3/3/21):

Λίγες μόνο μέρες μετά τη δημοσίευση του παραπάνω σημειώματος, έγινε γνωστή ακόμη μία καταγγελία, γραμμένη και υπογραμμένη από ένα μόνο άτομο, τον Θεμιστοκλή Πανταζάκο, για όσα συνέβαιναν στο Αρσάκειο Πάτρας, και η πραγματικά αξιοθρήνητη απάντηση (; ) του Μπαμπινιώτη στην καταγγελία αυτή με «κλειστή» (όπως την χαρακτηρίζει ο ίδιος) επιστολή προς τον πρώτο.

Ως προς την ουσία της διαμάχης, ανταπάντησε ήδη ο ίδιος ο ενδιαφερόμενος αποστομωτικά. Από την άποψη που μας ενδιαφέρει εδώ, η ανταλλαγή αυτή δείχνει ότι μάλλον κολάκευε τον Μπαμπινιώτη η περιγραφή ότι αντιδρά ως μπάτσος και ως έμπορας. Διότι αυτός αντιδρά ως κακός μπάτσος και ως κακός έμπορας.

To κυριότερο όμως είναι ότι αντιδρά ως παχύδερμο.

Ζήτησε να γίνουν επώνυμες καταγγελίες, απειλώντας με εισαγγελέα. Έγινε μία, και μάλιστα τέτοια που πιο επώνυμη δεν γίνεται. Αντί λοιπόν να την παραπέμψει στον εισαγγελέα για να αναζητηθούν ευθύνες, ή, ακόμη περισσότερο, αντί να παραδεχθεί ο ίδιος, ή έστω να αναρωτηθεί, μήπως βρε παιδί μου κάποια ευθύνη αναλογεί και σ’ αυτόν, προσπάθησε να αντεπιτεθεί. Αλλά με όπλα τα οποία δεν πλήττουν κανέναν παρεκτός την δική του εικόνα του νηφάλιου και σοφού γέροντα –την οποία προσπαθούσε επί χρόνια να οικοδομήσει και η οποία κατέρρευσε εν μια νυκτί.

Ο λόγος του είναι λόγος ανάξιος ενός επιστήμονα, ενός παιδαγωγού, ενός έστω πολίτη με στοιχειώδη ευγένεια και ενσυναίσθηση. Είναι λόγος ενός ανθρώπου που δίνει την εντύπωση ότι δεν έχει καταλάβει πού βρίσκεται. Τον κατηγορούν για σοβαρά παραπτώματα και αυτός νομίζει ότι ανταλλάσσουμε πειράγματα στο φέισμπουκ.

Νομίζω ότι θα είχε αρκετές ελπίδες επιτυχίας μία μήνυση ή/ και αγωγή κατά του Μπαμπινιώτη για όσα λέει σε αυτή την επιστολή.

Κλασσικό

2 σκέψεις σχετικά με το “Μπαμπινιώτης: εκπαιδευτικός ή/ και μπάτσος;

  1. Ο/Η Αντώνης λέει:

    Η καλύτερη λύση θα ήταν να απαντήσουν οι 285 με αίτημα για άρση του τηλεφωνικού απορρήτου του τηλεμαϊντανού της γλωσσολογίας της φουστανέλλας. Και τότε βάζω στοίχημα πως από την επόμενη μέρα θα κάνει παρέα με τον Χρήστο Παππά.

  2. «Νόμος είναι το δίκ(α)ιο του Μπαμπινιώτη»
    Συμπληρωματικά στα όσα εξαιρετικά γράφει ο κ. Γαβριηλίδης θα έλεγα ότι κινητήρια δύναμη (impetus) των όσων επιστολογράφει εσχάτως ο Μπαμπινιώτης είναι κάτι απλό. Αντιλαμβάνεται τον εαυτό του ως Νόμο. Επί δεκαετίες έλεγε (και το αποδέχθηκε η κοινή γνώμη) ότι είναι ο Νόμος της ελληνικής γλώσσας. Τώρα μας ψέγει επειδή δεν καταλάβαμε ότι είναι ΚΑΙ ο Νόμος της ελληνικής εκπαίδευσης και όποιος τον επικρίνει για παράβαση νόμου είναι ή εγκληματίας ή παράφρονας. Έχει δίκαιο ο Μπαμπινιώτης. Ο νόμος δεν μπορεί να είναι παράνομος, γιατί αλλιώς δεν θα ήταν νόμος. Το ίδιο έλεγε για τον εαυτό του και ο Χίτλερ. Ο Φύρερ είναι ο Νόμος.
    Ο Μπαμπινιώτης είναι επί 34 χρόνια πρόεδρος αυτής της περίεργης κερδοσκοπικής εταιρείας αναπαραγωγής της κυριαρχίας των αστών. Ήταν πρύτανης του ΕΚΠΑ, υπουργός παιδείας είναι «άρχοντας Διδάσκαλος του Γένους» και τόσα άλλα, πάντα στην κορυφή, πάντα στην Έδρα που υπαγορεύει τους νόμους της εκπαίδευσης.
    Και τώρα μας λέει έξαλλος: «ρε καργιόληδες, δεν καταλάβατε ότι εγώ φτιάχνω τους νόμους, ότι εγώ σας γαμώ τα Λύκεια; Ότι εγώ σας (ανα)καλώ στην τάξη (μου); ΄Ότι επειδή εγώ είμαι ο Νόμος, μπορώ να σας βρίζω, να σας εξευτελίζω, να σας τιμωρώ και να κάνω και ό,τι άλλο μου γουστάρει ή γουστάρει σε όσους προστατεύω; Πώς τολμάτε να πείτε ότι ΕΓΩ παρέβην το νόμο που ΕΓΩ έφτιαξα;»

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.