ρατσισμός,Πολιτική,Τέχνη

Να φέρουμε τον (Γ)Καβάκο να παίξει στα εγκαίνια των νέων μας στρατοπέδων συγκέντρωσης

του Άκη Γαβριηλίδη

 

Σε πρόσφατη συνέντευξή του σε (πάλαι ποτέ) φιλελεύθερη εφημερίδα, με τίτλο «Ποιοι λόγοι με έδιωξαν απ’ την Ελλάδα», ο βιολιστής και αρχιμουσικός Λεωνίδας Καβάκος σε ένα σημείο λέει μεταξύ άλλων: «η μουσική του έχει ένα άρειο [sic] στοιχείο». Και, λίγο μετά: «Από τέτοιους “φάρους” προσπαθώ να διδάσκομαι, από το πώς διαχειρίστηκαν τις συμφορές τους, γιατί αυτή η δύναμη υπάρχει σε όλους μας, στο DNA μας».

Ο εν λόγω φάρος εδώ είναι ο Μπετόβεν. Όχι ότι έχει κάποια σημασία αυτό: οι δηλώσεις αυτές είναι ξεκάθαρα ναζιστικές, για όποιον και αν μιλούσε.
Λέξη «άρειο» με ει δεν υπάρχει βέβαια στα ελληνικά. Αλλά πάλι, η ορθογραφία μίας συνέντευξης, όπως αντιλαμβάνεται κανείς, είναι ευθύνη του δημοσιογράφου και της εφημερίδας. Αυτός που μιλάει, έστω από το τηλέφωνο, δεν επιλέγει πώς θα γραφεί το ι· αυτός εκφωνεί απλώς τον ήχο àrio.

O δυστυχής Μπετόβεν, λοιπόν, πιστώνεται ότι η μουσική του είναι κατάλληλη για την άρια φυλή, για το λευκό DNA.

 

Όσον αφορά το ζήτημα του τίτλου, ο μουσικός με παρρησία δηλώνει:

 

Ο δεύτερος λόγος που έφυγα –και δεν φοβάμαι να το πω– ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ. Μου δημιουργούσε τεράστια δυστυχία αυτή η αισθητική με αρνητικό πρόσημο…

 

Ταυτόχρονα, δεν κρύβει την απογοήτευσή του που «κανένας υπουργός δεν τον κάλεσε να συζητήσουν».

Φαίνεται όμως ότι τα πέτρινα χρόνια για τους δυστυχείς ναζιστές μουσικούς βαίνουν προς τη λήξη τους.

Την ίδια μέρα κατά την οποία δημοσιεύεται η συνέντευξη, ένας υπουργός, δεν κάλεσε μεν τον Καβάκο, αλλά έκανε κάτι που σίγουρα θα του άρεσε: ανακοίνωσε τη δημιουργία στρατοπέδων συγκέντρωσης για πρόσφυγες στα ελληνικά νησιά, κατοικημένα ή μη· όπως ειπώθηκε επί λέξει στην παρουσίαση του σχεδίου, «όσοι μπαίνουν σε αυτά τα κέντρα δεν θα γίνονται αντιληπτοί από την τοπική κοινωνία».

Είμαι σίγουρος ότι ο πικραμένος αυτοεξόριστος στην Ελβετία Άριος θα βρίσκει τις εξελίξεις αυτές πιο ταιριαστές στην αισθητική και στο DNA του. Καθώς λοιπόν πηγαίνουμε ολοταχώς προς τα πίσω, μετά –σε αντίστροφη χρονική σειρά- τα Πέτρινα Χρόνια, έρχεται το Happy Day. Οπότε, το μόνο που μένει είναι να κληθεί ο Λεωνίδας Καβάκος να δώσει μία πανηγυρική συναυλία για τα εγκαίνια της νέας Μακρονήσου. Με έργα Βάγκνερ, ίσως. Προπαντός όχι, φυσικά, με ρεμπέτικα ή λαϊκά, τα οποία είναι δείγματα «απόλυτης παρακμής» –όπως έχει επίσης γνωματεύσει στο παρελθόν ο απηνής διώκτης κάθε Dekadenz.

 

Αποτέλεσμα εικόνας για wagner nazi

Κλασσικό

11 σκέψεις σχετικά με το “Να φέρουμε τον (Γ)Καβάκο να παίξει στα εγκαίνια των νέων μας στρατοπέδων συγκέντρωσης

  1. Ο/Η Ιάκωβος λέει:

    Να υποθέσω πως επί ΣΥΡΙΖΑ δεν υπήρχαν στρατόπεδα συγκέντρωσης αλλά club Med για μετανάστες-πρόσφυγες

  2. Ο/Η κωσταντής λέει:

    Στην Ελλάδα του Κούλη και στη φασιστο-φυλλάδα Καθημερινή, ο χαρακτηρισμός του Μπετόβεν ως «αρίου» περνάει ως εντελώς φυσιολογικός και ο ομοϊδεάτης δημοσιογράφος που παίρνει τη συνέντευξη δεν αισθάνεται καν την ανάγκη να ζητήσει διευκρινίσεις, να πάρει αποστάσεις ή έστω να τη λογοκρίνει για να προστατέψει τον ίδιο τον Καβάκο (ξέρει από αυτά η Καθημερινή). Εάν η συγκεκριμένη συνέντευξη είχε δοθεί σε οποιoδήποτε δυτικοευρωπαϊκό μέσο, και ειδικά στην πατρίδα του Μπετόβεν, θα είχε προκαλέσει μέγα σκάνδαλο και τον αυτόματο αποκλεισμό του Καβάκου από όλες τις αίθουσες συναυλιών. Θα άξιζε να τη μεταφράσει κανείς και να τη στείλει κατακεί μεριά.

      • Ο/Η Α.Γ. λέει:

        Λοιπόν, τελικά ήταν αρκετά απλό (δεν ξέρω βέβαια τι αποτέλεσμα θα έχει).
        Βρήκα τις προσεχείς εμφανίσεις του Καβάκου, από τα λινκ βγήκα στα αντίστοιχα ιδρύματα και εκεί που έλεγε «Contact» τους έστειλα ένα σχετικό μήνυμα με την απόδοση των δύο επίμαχων φράσεων και το λινκ. Για την ακρίβεια, έστειλα στην Berliner Philarmoniker, στο Carnegie Hall, στην Chicago Symphony Orchestra και στο Royal Festival Hall :-). Ελπίζω κάπου να κάτσει.

  3. Ο/Η Α.Γ. λέει:

    Ενημέρωση:
    πριν περάσουν 24 ώρες, από το Ρόγιαλ Άλμπερτ Χωλ μού απάντησε άνθρωπος, με ευχαρίστησε για την πληροφόρηση και με διαβεβαίωσε ότι θα την περάσει το συντομότερο στην «appropriate team» προς εξέταση.

  4. Ο/Η Ηλίας Λιβιεράτος λέει:

    Φυσικά και υπάρχει η λέξη άρειος με ει, ανοίξτε ένα λεξικό. Έχει να κάνει με τον Άρη, τον πόλεμο δηλαδή. Αυτό και εννοεί ο Καβάκος για τη μουσική, ότι έχει ένα πολεμικό στοιχείο. Άρα προφανώς διαστρεβλωνετε και είστε κακεντρεχής.

    • «Διαστρέβλωση», σημαίνει: κάποιος λέει το Χ, και εγώ εμφανίζω ότι είπε το Ψ.
      Κάτι τέτοιο ουδόλως συντρέχει εν προκειμένω.
      Η διαφορετική, ή έστω κατά τη γνώμη σας λανθασμένη, ερμηνεία/ κατανόηση μίας λέξης, δεν συνιστά διαστρέβλωση, εφόσον η λέξη την οποία χρησιμοποίησε ο Καβάκος, και γενικά το σύνολο της συνέντευξής του, τίθεται αυτούσιο υπόψη του αναγνώστη.
      Όσο για την «κακεντρέχεια», αυτό είναι κάτι που αφορά τον ψυχικό κόσμο των ανθρώπων και είναι αδιάφορη για το δίκαιο.

  5. Παράθεμα: Όχι στην ποινικοποίηση της κριτικής 

  6. Παράθεμα: Κάποιος να εξηγήσει στον κουτοπόνηρο Αλέξη Τσίπρα | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.