Όταν οι φασίστες απαγόρευαν τη μαντίλα σε Ελληνίδες πατριώτισσες

του Άκη Γαβριηλίδη

 

Με την αφορμή την εμφάνιση σημαιοφόρων που φοράνε μαντίλα και στη φετινή παρέλαση, υπήρξαν και πάλι οι γνωστές διαμαρτυρίες των Ελλήνων ισλαμόφοβων, ρατσιστών και λοιπών ηλιθίων για την «προσβολή» που συνιστά η εμφάνιση των κοριτσιών αυτών και για το πόσο η εμφάνισή τους έρχεται σε αντίθεση με το πνεύμα των «προγόνων μας που έχυσαν το αίμα τους για την ελευθερία της Ελλάδας».

14731300_10209587813825100_6328647883961776219_n

Ταυτόχρονα, σε όλες αυτές τις παρελάσεις και άλλες εορταστικές εκδηλώσεις, σταθερό και σχεδόν αποκλειστικό στοιχείο του σχετικού «σάουνττρακ» ήταν τα τραγούδια της Σοφίας Βέμπο, γνωστής και ως «τραγουδίστριας της νίκης», η φωνή της οποίας έχει ήδη από τότε ταυτιστεί με τον ελληνοϊταλικό πόλεμο του 40.

Καθώς όμως, εκτός από τις ηχογραφήσεις που καταγράφουν τη φωνή της, υπάρχουν διαθέσιμες και αρκετές φωτογραφίες της Βέμπο, είναι αρκετά γνωστό στο σημερινό κοινό ότι η συγκεκριμένη τραγουδίστρια συχνά εμφανιζόταν με μαντίλα, την οποία συνειδητά επιδίωκε να καταστήσει μέρος της εικόνας της σε αυτές τις ηρωικές της δημόσιες επιτελέσεις. Τη μαντίλα αυτή φυσικά δεν της την επέβαλλε καμία «θρησκεία» και καμία «κοινότητά της», και όχι μόνο δεν διανοήθηκε κανείς να τη θεωρήσει «σύμβολο της καταπίεσης των γυναικών», αλλά αντιθέτως όλοι την θεώρησαν σύμβολο απελευθέρωσης.

04

Κάτι μάλιστα που είναι λιγότερο γνωστό είναι ότι αυτή τη θεώρηση συμμερίστηκαν και οι ίδιες οι αρχές κατοχής. Σύμφωνα με μία αναλυτική βιογραφία της Βέμπο η οποία είναι διαθέσιμη ηλεκτρονικά,

 

όταν οι Γερμανοί μπήκαν στην έρημη Αθήνα, η Σοφία Βέμπο εξακολουθούσε να τραγουδάει από τον ραδιοφωνικό σταθμό Αθηνών. Ο πρώτος άνθρωπος που πιάσανε, φτάνοντας, ήταν η Βέμπο. Τη συνέλαβαν, την κράτησαν για τρεις μέρες στις φυλακές Αβέρωφ, έκαναν έρευνα στο σπίτι της μην αφήνοντας τίποτα όρθιο και εν συνεχεία πήγαν στα στούντιο της Κολούμπια όπου σπάσανε τις μήτρες όλων των πολεμικών τραγουδιών της. (…) Λίγο αργότερα επενέβη η ιταλική καραμπινιερία που της απαγόρευσε να τραγουδάει και να περιφέρεται στην Αθήνα -γιατί προκαλούσε συναγερμό η εμφάνισή της- όπως και να φοράει τσεμπέρι, το οποίο θεωρούσαν δείγμα εθνική[ς] λεβεντιάς[1].

 

Όσοι λοιπόν και όσες θέλουν σήμερα να απαγορεύεται η μαντίλα, και να αποκλείονται οι κοπέλες που τη φοράνε, από τον εορτασμό του πολέμου τού 40, καλό είναι να γνωρίζουν ότι όχι μόνο δεν δικαιούνται να επικαλούνται τους «αγώνες του λαού μας κατά του φασισμού» για να δικαιολογήσουν τη λογοκριτική τους επιθυμία, αλλά επιπλέον ότι έτσι συνεχίζουν το έργο του φασισμού, με την ιστορική κυριολεξία του όρου.

 

 

[1] Το κείμενο αυτό επαναλαμβάνεται, αυτούσιο ή με μικρές παραλλαγές, σε πολλές αναδημοσιεύσεις που προφανώς αντιγράφουν η μία την άλλη (όπως φαίνεται και από το γεγονός ότι όλες παραλείπουν το τελικό ς από τη λέξη εθνική). Δεν αναφέρει όνομα συγγραφέα ή πηγές, αλλά προσωπικά το θεωρώ αξιόπιστο, τόσο από γενική άποψη, όσο και ως προς τη συγκεκριμένη λεπτομέρεια –την οποία κανείς δεν θα είχε λόγο να επινοήσει.

Ακόμη όμως και αν, για οποιοδήποτε λόγο, η πληροφορία αυτή δεν είναι ακριβής, αυτό δεν έχει τόση σημασία όση έχει το γεγονός ότι αναπαράγεται ανεπιφύλακτα και επαινετικά από πολλά σάιτ, μεταξύ άλλων και εθνικιστικά –τα οποία κατά τα άλλα δυσανασχετούν για τους «καθυστερημένους μουσουλμάνους που μας έχουν κατακλύσει». Και δεν αναιρεί καθόλου την υποκρισία τους και τα διπλά στάνταρ που εφαρμόζουν στη μία και στην άλλη περίπτωση.

25 comments
  1. Γεώργιος Χριστοδουλάκης said:

    Ντροπή πια αυτή η φασιστική ισοπέδωση των ιδεών από ρατσιστές και ταγμένους φασίστες. Η Βέμπω φορούσέ τσεμπέρι γιατί ΓΟΥΣΤΑΡΕ και κανένας ΣΙΧΑΜΕΝΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ δεν θα την τιμωρούσε εάν δεν την φόραγε όπως σε σε τούτο τον τόπο ΔΕΝ ΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ όποιος φοράει μαντήλι μαντήλα τσεμπέρι σαρίκι κ.α . ΑΝΤΙΘΕΤΑ, αυτές που φορούν μαντήλα σε ποσοστό πάνω από 90% ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΘΕΛΗΣΗ ΤΟΥΣ. Γιαυτό ακριβώς η μαντήλα είναι φασιστικό και ναζιστικό σύμβολο και όσοι την υποστηρίζουν είναι ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ.

    • Α.Γ. said:

      Ποιους εννοείτε «ρατσιστές και ταγμένους φασίστες», και ποιες ιδέες ισοπεδώνουν;

      • Γεώργιος Χριστοδουλάκης said:

        H μαντήλα και όλα τα συναμαρτούντα αυτής ( καλύψη χεριων μέχρι τους καρπούς, ενδυμασιά με καλυμένο το δέρμα κ.τ.α προσβάλει βάναυσα τον σύχρονο δυτικό πολιτισμό καθόσον δεν αποτελεί επιλογή αλλά καταναγκασμό από την κατά τόπους μουσουλμανική κοινόνητα, και όσο ποιο καλοί μουσουλμάνοι τόσο ποιο πειθαρχημένοι στους κώδικες και της επιταγές τους ισλάμ, το οποίο είναι τρόπος ζωής. Η θέση της γυναίκας σε αυτή την κοινωνία είναι βαθειά ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ, ΣΕΞΙΣΤΙΚΗ, ΑΠΑΝΘΡΩΠΗ και απέχει έτη φωτός από τον σύγχρονο τρόπο δυτικής ζωής και σκέψης. Εάν ενθαρύνουμε αυτές τις καταστάσεις , βάζουμε το λιθαράκι μας στην επιστροφή στον πουριτανισμό , τον μεσαίωνα και όλες τις σκοτεινές περιόδους του Ευρωπαικού γίγνεσθε τις οποίες απεμπολήσαμε με αίμα. Για μένα η μαντήλα , ως τρόπος ζωής λόγω θρησκείας , είναι ένα κακό σύμβολο, και το εξομοιώνω με τη σβάστικα των ναζί, τον φασισμό, και τη σκοτεινή Ευρώπη του μεσάίωνα. Δεν θέλω η κοινωνία στην οποία ζω να μεταλλαχθεί σε τέτοια. Δεν έχει να κάνει με την οποιαδήποτε θρησκεία, αλλά με την πρακτική της εφαρμογή επί της γής από τους πιστούς της………..

    • Α.Γ. said:

      Κύριε Χριστοδουλάκη, λέτε ανοησίες.
      Η μαντίλα ασφαλώς και ΔΕΝ είναι ούτε φασιστικό, ούτε ναζιστικό σύμβολο.
      Ο φασισμός και ο ναζισμός υπήρξαν δύο συγκεκριμένα ιστορικά φαινόμενα. Κανένα από τα δύο δεν είχε σχέση με καμία μαντίλα.
      Μην ισοπεδώνετε τις έννοιες σαν ρατσιστής και ταγμένος φασίστας.
      Εάν έχετε κάποια στατιστικά στοιχεία για αυτό το υποτιθέμενο «90%», θα ενδιαφερόμουν να τα έβλεπα. Ποιο είναι το σύνολο αναφοράς; Το 90% ποιων γυναικών; Πού; Πότε;

      • Γεώργιος Χριστοδουλάκης said:

        Τους όρους φασίστας και ρατσιστής τους χρησιμποιώ επίτηδες γιατί δυστυχώς τραβάνε την προσοχή. Η δε μαντίλα είναι υποχρεωτική σε όλες τις μουσουμάνες των κρατών που εφαρμόζουν τη σαρία καθώς και στις περισσότερες μουσουμανικές κοινότητες μη μουσουλμανικών κρατών. Δυστυχώς το ισλάμ βρίσκεται ιστορικά εκεί που βρισκόταν ο χριστιανισμός τους αιώνες που εξαπλώνοταν παντιοτρόπως….
        Εάν εσείς θέλετε σε χριστιανικές χώρες με ανεκτικές κοινωνιές σε κάθε είδους πολυπολιτισμικότητα και διαφορετικότητα να επικρατίσουν αντιλήψεις οι οποίες εκεί που επικρατούν ζούνε άνθρωποι χωρίς προσωπική άποψη , ελευθερία έκφρασης και ισότητα , τότε περαστικά σας…

  2. Α.Γ. said:

    «τους χρησιμοποιώ επίτηδες γιατί τραβάνε την προσοχή»??!!!
    Συγχαρητήρια! Και δεν ντρέπεστε να το ομολογήσετε;
    Αυτό ακριβώς έκανε και ο ψεύτης βοσκός: χρησιμοποιούσε επίτηδες τη λέξη «λύκος» επειδή τραβούσε την προσοχή.
    Δεν πρόσεξε όμως ότι, ενώ την τραβούσε σε πρώτη φάση, μακροπρόθεσμα την αδυνάτιζε. Στην αρχή έκανε εντύπωση διότι ήταν βαριά λέξη· αλλά κάθε επόμενη χρήση, την ελάφραινε. Έτσι ώστε, όταν ήρθε ο πραγματικός λύκος, είχε χάσει οποιοδήποτε βάρος και κανείς δεν τον πίστεψε.
    Ο ναζισμός, κύριε Χριστοδουλάκη, δεν ασχολιόταν με καλύμματα κεφαλής. Ο ναζισμός εξόντωνε μαζικά ανθρώπους με βιομηχανικό τρόπο. Εσείς τον βγάζετε λάδι έτσι όταν τον συγκρίνετε με κώδικες ένδυσης, και δημιουργείτε στον κόσμο την εντύπωση ότι εντάξει ρε παιδί μου, ο ναζισμός δεν ήταν κάτι τόσο φοβερό.

    • Γεώργιος Χριστοδουλάκης said:

      Συμφωνούμε απόλυτα για τον ναζισμό και χαίρομαι για αυτό.
      οπότε επαναλαμβάνω την ουσία της σκέψης μου…
      Η δε μαντίλα είναι υποχρεωτική σε όλες τις μουσουλμάνες των κρατών που εφαρμόζουν τη σαρία καθώς και στις περισσότερες μουσουμανικές κοινότητες μη μουσουλμανικών κρατών. Δυστυχώς το ισλάμ βρίσκεται ιστορικά εκεί που βρισκόταν ο χριστιανισμός τους αιώνες που εξαπλώνοταν παντιοτρόπως….
      Εάν εσείς θέλετε σε χριστιανικές χώρες με ανεκτικές κοινωνιές σε κάθε είδους πολυπολιτισμικότητα και διαφορετικότητα να επικρατίσουν αντιλήψεις οι οποίες εκεί που επικρατούν ζούνε άνθρωποι χωρίς προσωπική άποψη , ελευθερία έκφρασης και ισότητα , τότε περαστικά σας…

      Σε αυτό ΞΕΧΑΣΑΤΕ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ……

      • Α.Γ. said:

        Aπαντώ λοιπόν και σε αυτό:
        όχι, δεν είναι.

  3. Α.Γ. said:

    Θα παρακαλούσα να αποφεύγονται εριστικότητες και προσωπικές αιχμές τύπου «περαστικά σας». Ήδη την πρώτη φορά ήταν αχρείαστη αυτή η έκφραση, και η επανάληψή της δεν βελτίωσε τα πράγματα.

  4. Γεώργιος Χριστοδουλάκης said:

    τι δεν είναι ?

  5. Γεώργιος Χριστοδουλάκης said:

    αποφεύγετε συστηματικά την ουσία του διαλόγου και του επιχειρήματος…θέλετε να τα επαναλάβω ?

    • Α.Γ. said:

      Δεν είναι θέμα «επιχειρήματος». Είναι θέμα πληροφόρησης.
      Η μαντίλα ΔΕΝ είναι υποχρεωτική σε όλες τις μουσουλμάνες των κρατών που εφαρμόζουν τη σαρία, και δεν είναι σε ΚΑΜΙΑ μουσουμανική κοινότητα μη μουσουλμανικού κράτους.
      Στο λήμμα αυτό
      https://en.wikipedia.org/wiki/Hijab_by_country
      μπορείτε να δείτε ότι η μαντίλα (το χιτζάμπ, ακριβέστερα) είναι υποχρεωτική διά νόμου μόνο στη Σαουδική Αραβία, το Ιράν και μία επαρχία της Ινδονησίας.
      Σε αρκετές άλλες χώρες με πλειοψηφικά μουσουλμανικό πληθυσμό είναι μέχρι και απαγορευμένη.
      Αλλά πρώτα απ’ όλα, το βασικότερο: η μαντίλα ΔΕΝ είναι μουσουλμανική και δεν έχει κάποια σύνδεση με τη Σαρία. Ούτε η Σαρία, ούτε το Κοράνι το ίδιο δεν προβλέπουν τίποτε για το κάλυμμα της κεφαλής. Πρόκειται για κοινωνικό και όχι θρησκευτικό έθιμο. Υπήρξαν ιστορικά πολλές κοινωνίες με πλειοψηφικά μουσουλμανικό πληθυσμό όπου οι γυναίκες δεν κάλυπταν το κεφάλι τους, ενώ υπήρξαν επίσης πολλές κοινωνίες με πλειοψηφία χριστιανών (ή πιστών άλλων θρησκειών) όπου το κάλυπταν.
      Αυτά χάριν της ορθής πληροφόρησης.

  6. Γεώργιος Χριστοδουλάκης said:

    Συμπέρασμα, από τα δικά σας λεγόμενα : Η μαντίλα είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΔΙΑ ΝΟΜΟΥ σε κάποια ΙΣΛΑΜΙΚΑ κράτη…..

  7. Γεώργιος Χριστοδουλάκης said:

    Αυτά χάριν της ορθής πληροφόρησης

    • Α.Γ. said:

      Συμπέρασμα, από τα δικά σας λεγόμενα:
      είπατε ψέματα προηγουμένως.
      Χαίρομαι που συμφωνούμε.

  8. Γεώργιος Χριστοδουλάκης said:

    το ιερό βιβλίο των μουσουλμάνων, το Κοράνι, τονίζει ότι οι γυναίκες «οφείλουσι να εκπληρώσι τα εαυτών καθήκοντα ώς αρμόζει, οι δε άνδρες να προσφέρωνται προς αυτάς μετά δικαιοσύνης, αλλ’ έχουσι την εαυτών εξουσίαν» (Η Βούς, 2:228). Κατά τη μουσουλμανική θρησκευτική παράδοση, ο Μωάμεθ είπε χαρακτηριστικά για τη στάση της γυναίκας προς τον σύζυγο της: «Αν είχα εξουσία για το προσκύνημα, θα έδινα εντολή να προσκυνά η γυναίκα τον άνδρα της»2. Κάθε σύζυγος είναι υποχρεωμένη να έχει στάση προσοχής απέναντι στον σύζυγο της και να τον υπακούει, εκτός εάν αυτός θέλει κάτι το οποίο είναι θρησκευτικά απαγορευμένο. Αυτή διαμένει στην κατοικία του άνδρα της. Χωρίς την άδειά του, δεν μπορεί να κάνει επισκέψεις, ούτε και ελεύθερη επαγγελματική ζωή. Η απαγόρευση αυτή υπάρχει και σε νεώτερες νομοθεσίες, όπως, παραδείγματος χάριν, στην Αίγυπτο, στη Συρία, στο Ιράν και στο Ιράκ.

  9. Γεώργιος Χριστοδουλάκης said:

    και εγώ χαίρομαι που συμφωνούμε ότι η μαντήλα είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ σε ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΑ ΚΡΑΤΗ..
    ΚΑΙ θα ήθελα να μου εξηγήσετε την κοινή κοινωνική αλλά όχι θρησκευτική ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ να φοράνε μαντήλα στην Ινδονησία και το Ιράν………………..
    Οπότε σας επιστρέφω αυτούσια τα περι ψεμάτων,,,

    • Α.Γ. said:

      Το ότι θέλετε να σας εξηγήσω κάτι, δεν σας δίνει κανένα δικαίωμα να ισχυρίζεστε ότι είπα ψέματα.
      Ποιο είναι δηλαδή το ψέμα;
      Διαγράψτε την τελευταία φράση και ξαναβάλτε το σχόλιό σας.

  10. Γεώργιος Χριστοδουλάκης said:

    Η λογική » Ο αστυνόμος είναι όργανο, το μπουζούκι είναι όργανο, άρα ο αστυνομικός είναι μπουζούκι» εκτός από το χιουμοριστικό το θέματος , είναι ΦΑΣΙΖΟΥΣΑ ΛΟΓΙΚΗ. Γιατί λοιπόν η λογική του άρθρου, » Η Βέμπω φορούσε τσεμπέρι και την κυνήγησηαν οι φασίστες , η κοπελίτσα στην παρέλαση φορούσε μαντήλα και την κυνηγάνε/κατακρίνουν οι φασίστες άρα αφόυ της Βέμπω η μαντήλα ήταν καλό πράγμα, καλό πράγμα είναι και η μαντήλα της μαθήτριας» δεν αποτελεί την λογική του ΦΑΣΙΣΤΑ που παραποιεί ΕΣΚΕΜΕΝΑ την λογική ???

    • Α.Γ. said:

      Εξακολουθείτε να λέτε ανοησίες, και να ευτελίζετε όρους με βαρύ παρελθόν όπως ο ψεύτης βοσκός.
      Η λογική » Ο αστυνόμος είναι όργανο, το μπουζούκι είναι όργανο, άρα ο αστυνομικός είναι μπουζούκι», ΔΕΝ είναι … φασίζουσα.
      Από πού κι ως πού φασίζουσα;
      Είναι απλώς ένα παράδειγμα εσφαλμένης λογικής επαγωγής.
      Για μία ακόμα φορά: ο φασισμός είναι ένα πολύ συγκεκριμένο φαινόμενο, τοπικά και χρονικά προσδιορισμένο. Και βεβαίως, αποτελεί γέννημα θρέμμα του λατρεμένου σας δυτικού πολιτισμού. Φασιστικό δεν είναι απλώς ό,τι δεν μας αρέσει.

      • Γεώργιος Χριστοδουλάκης said:

        Δεν σας αρέσει ο δυτικός πολιτισμός ?
        Από τους υπάρχοντες , ποιον προτιμάτε ?
        Οπότε, υποστηρίζετε ότι άρθρο δεν είχε φασίζουσα λογική αλλά εσφαλμένη λογική επαγωγής ?
        Εκούσια ή ακούσια εσφαλμένη ?
        Διότι η εκούσια εσφαλμένη λογική επαγωγής κρύβει λανθάνουσες αντιλήψεις της λέξης που λέτε ότι εύκολα χρησιμοποιώ.
        Την ακούσια εσφαλμένη λογική επαγωγής δεν τη σχολιάζω, γιατί πιστεύω ότι δεν σχετίζεται με το άρθρο…..

  11. Α.Γ. said:

    Κύριέ μου, κοιτάξτε. Εδώ δεν είναι συνέντευξη τύπου, ούτε, πολύ λιγότερο, ανάκριση. Μου κάνετε συνεχώς ερωτήσεις για όσα έγραψα, τις απαντάω, και μετά επινοείτε άλλες, καινούριες ερωτήσεις, αυτή τη φορά για πράγματα που απλώς φαντάζεστε ότι έγραψα.
    «υποστηρίζετε ότι άρθρο δεν είχε φασίζουσα λογική αλλά εσφαλμένη λογική επαγωγής ?»
    Τι είναι αυτά που λέτε;
    Τι «άρθρο»; Εγώ δεν είπα τίποτα για κανένα άρθρο. Είπα απλώς ότι η πρόταση που αναφέρατε στο προηγούμενο σχόλιό σας είναι σφάλμα λογικής και όχι φασισμός. Δεν ξέρω για ποιο άρθρο μιλάτε.

  12. Α.Γ. said:

    Μου αρέσει ο πολιτισμός που δεν χωρίζει τους πολιτισμούς σε «δυτικό» και λοιπούς.
    Δυτικός πολιτισμός δεν υπάρχει.
    http://wp.me/p1eY1R-Tk

    • Γεώργιος Χριστοδουλάκης said:

      Κύριε Α.Γ σας ευχαριστώ πολύ για τον διαδικτυακό διάλογο.
      Η συζήτηση αυτή φαίνεται ατέρμονη, οπότε θα προσπαθήσω να μην σας απαντήσω και ούτε να θέσω άλλα ερωτήματα.
      Αισθάνομαι τουλάχιστον προσβεβλημένος από τον τρόπο που εξομοιώνεται η μαντίλα ως θρησκευτικό σύμβολο υποταγής με το κατ’επιλογή τσεμπέρι της Βέμπω, και όχι από τη μαθήτρια η οποία τη φορούσε και η οποία επέλεξε να κρατήσει στα χέρια της ένα εθνικό σύμβολο, του οποίου εφόσον ήταν και αριστούχος, έχει αντιληφθεί την αξία και τους συμβολισμούς του. Η ευκολία των διαδικτυακών παραλληλισμών για χρήση της μαντήλας ως κοινό σύμβολο του Ισλάμ και του αντιφασιστικού / αντιναζιστικού αγώνα, με βρίσκει αντίθετο και μου δημιουργεί πολλά ερωτηματικά αλλά και στενοχώρια την οποία μοιράστηκα μαζί σας, εφόσον με φιλοξενήσατε. Ελπίζω η αντιπαράθεση μας να διαβαστεί από πολλούς αναγνώστες. Ευχαριστώ

      • Α.Γ. said:

        Κάτι που ίσως θα μπορούσε να μετριάσει τα αρνητικά σας αισθήματα και να σας κάνει να τα δείτε πιο αποστασιοποιημένα, είναι να αναλογιστείτε ότι η μαντίλα ΔΕΝ είναι (μόνο/ πάντα/ απαραίτητα) θρησκευτικό σύμβολο υποταγής.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: