Πολύ γρήγορα θα έχουμε το θάνατο του Γιάννη Πανούση

του Άκη Γαβριηλίδη

 

 

Γιατί;

Διότι, σύμφωνα με τη δική του δήλωση, υπάρχει ένας κώδικας που επιβάλλει την «αυθόρμητη» θανάτωση –το λιντσάρισμα δηλαδή- οποιουδήποτε τελέσει ένα έγκλημα το οποίο «δεν αντέχεται» και «δεν μπορεί κανείς ούτε να το αναλύσει εγκληματολογικά, ούτε ποινικά, ούτε κοινωνικά».

Ο Γιάννης Πανούσης, καθηγητής Εγκληματολογίας και αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη, διατύπωσε δημόσια την «πρόβλεψη» ότι ένας άνθρωπος που τελεί υπό τον έλεγχο των υφιστάμενών του αρχών σύντομα πρόκειται να θανατωθεί βιαίως, επειδή «έτσι είθισται», ουσιαστικά επιδοκιμάζοντας αυτό το «έθιμο» και στέλνοντας διά της σιωπής του το μήνυμα ότι όποιος προβεί σε αυτή την θανάτωση δεν πρόκειται να διωχθεί. Δεν ξέρω μήπως σκοπεύει να δώσει και παράσημο στον ή τους δολοφόνους για τη συμβολή τους στην αντεγκληματική του πολιτική.

Κηρύσσοντας τον κατηγορούμενο για παιδοκτονία ως έναν σύγχρονο homo sacer[1], πριν καν ολοκληρωθεί όχι η δίκη του αλλά ούτε καν η ανάκριση, ο κ. Πανούσης παραβιάζει κατά συρροή και κατ’ επάγγελμα και τα τέσσερα πρώτα άρθρα του έκτου κεφαλαίου του Ποινικού Κώδικα (που φέρει τον τίτλο «Επιβουλή της δημόσιας τάξης»). Διότι προκαλεί ή διεγείρει δημόσια σε απείθεια κατά των νόμων (183), δημόσια προκαλεί και διεγείρει σε διάπραξη κακουργήματος (184), εγκωμιάζει δημόσια έγκλημα που διαπράχθηκε και έτσι εκθέτει σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη (185) και επίσης προκαλεί ή παροτρύνει προς τέλεση ορισμένου κακουργήματος (186).

Τα αδικήματα αυτά δεν αντέχονται, και δεν μπορεί κανείς να τα αναλύσει ούτε εγκληματολογικά, ούτε ποινικά, ούτε κοινωνικά, διότι ανάγονται σε μία σκοτεινή περιοχή του ανθρώπινου ψυχισμού. Άρα δεν μπορεί να πει κανείς τίποτε γι’ αυτά. Πέρα απ’ το ότι ο Πανούσης ίσως σύντομα αυτοκτονήσει απ’ τη ντροπή του ή βρει κάποιον βίαιο θάνατο από αλλού.

Πού «αλλού»;

Μα, απ’ τον κώδικα.

Τι θα πει ποιον κώδικα; Τον κώδικα του Μπάμπη του Σουγιά και του Μήτσου του Τανάλια.

Όχι βέβαια τον ποινικό. Αυτός μπορεί να αναλυθεί κοινωνικά και επιστημονικά. Εδώ μιλάμε για την κατάρρευση της επιστήμης και των αναλύσεων. Αφού το λέει ο εγκληματολόγος …

Μετά βέβαια, αν θέλουμε να είμαστε συνεπείς, θα πρέπει να θανατώσουμε και αυτούς που θανάτωσαν τον Πανούση. Διότι και αυτωνών το έγκλημα δεν θα αντέχεται.

Και στη συνέχεια, να εκτελέσουμε εκείνους που εκτέλεσαν τους προηγούμενους, αφού και αυτοί εγκλημάτησαν.

Και ούτω καθεξής. Μέχρι τη στιγμή που δεν θα έχει μείνει κανείς να εκτελέσει τους άλλους.

Τότε θα έχει πλέον εξαλειφθεί ριζικά το έγκλημα από την κοινωνία μας.

Μόνο βέβαια που έτσι θα έχει εξαλειφθεί και η ίδια η κοινωνία μας …

 

images

[1] Θυμίζω ότι, στο ρωμαϊκό δίκαιο, homo sacer ήταν αυτός για τον οποίο οι αρχές διακήρυσσαν ότι μπορεί να θανατωθεί ατιμώρητα.

7 comments
  1. Όποιος δεν θέλει (ή δεν μπορεί) να κάνει κοινωνική κριτική, μιλά όπως ο κ. Πανούσης ή όπως όσοι «τσιμπούν» και εργαλειακά-μικροκομματικά τον «ντουμπλάρουν» ως αντεστραμμένα του είδωλα. Το ζήτημα είναι απείρως πιο βαρύ απο τους ελαφρολαικούς Πανούσηδες και τους εξίσου ελαφροαριστερούς αντι-Πανούσηδες, κρίμα που δεν το καταλαβαίνει ο υποτιθέμενος αριστερός σχολιασμός.

    Η μικρή Άννυ
    http://aftercrisisblog.blogspot.com/2015/05/blog-post_5.html
    …τα ακραία, οι μη ανθρώπινες εξαιρέσεις, είναι εδώ για να αποκαλύπτουν πόσο απάνθρωποι είναι οι «εξανθρωπισμένοι» κανόνες, δηλαδή οι «καθώς πρέπει» συμπεριφορές που αντέχονται και θεωρούνται αποδεκτές μέσα στο πνεύμα της εποχής. Τη σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης φύσης την προπαγανδίζουν κοινωνικές ιδεολογίες, προβάλλεται ως επικρατούσα νοοτροπία και θριαμβεύει ως «σκοτεινή νύχτα της ψυχής»…
    …η απαξίωση της νέας ζωής, κάτι λέει για την εποχή μας και για το πνεύμα της. Οι διαφωτισμένες κοινωνίες μας, με το να αποφεύγουν να αξιολογήσουν τα μέγιστα, τα ζητήματα ζωής και θανάτου, αξιολογούνται οι ίδιες και παίρνουν βαθμό κάκιστο.

  2. Πάντως, το ερώτημα άν διαβάζει Αντόρνο και Χορκχάιμερ η μετα-στρουκτουραλιστική Αριστερά θυμίζει το άλλο, άν μασάει η κατσίκα ταραμά…

  3. Α.Γ. said:

    Ποιος και πού έθεσε το ερώτημα αν διαβάζει Αντόρνο και Χορκχάιμερ η μετα-στρουκτουραλιστική αριστερά; Και τι σχέση έχει αυτό με το ανωτέρω σημείωμα;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: